26 mars, 2008

Gissa djuret!

Den store jägaren kom in på baren och började skryta om att han kände igen hudar och kulhål på nedfallet vilt. Han sa: - Knyt för en ögonbindel och ställ upp lite öl och ta hit lite djurhudar så ska jag tala om vad det är för djur. Vadet antogs och man gjorde som han sagt och jägaren började känna på första skinnet. - Antiloop, skjuten med en 22a, sa han. Rätt svar, en öl och ett nytt skinn togs fram. - Tiger, skjuten med en 308a! Rätt igen, ny öl och ett nytt skinn fram. Så fortsatte kvällen. På morgonen vaknade han och upptäckte att han hade en rejäl blåtira. Han vände sig till sin fru: - Jag kan inte minnas att jag slogs igår. - Nej, blåtiran fick du av mig. Du la dig, stack ner handen i mina trosor, gned lite och sa: - Skunk, dödad med en yxa!

Inga kommentarer: